הזרקות בוטוקס לשיפור וטישטוש קמטים

הבוטוקס נועד לשיפור מראה הקמטים בחלק העליון של הפנים, ובעיקר בקמטי הבעה שנוצרים עם השנים עקב פעילות השרירים (מכונים קמטים דינאמיים), כשלעיתים מתקבל שיפור גם בקמטים שקיימים במנוחה (קמטים סטטיים). הבוטוקס החל את דרכו ברפואת עיניים לפני כ- 40 שנים לטיפול בפזילות.

מדובר בתרופה, שהחומר הפעיל בה נקרא בוטליניום טוקסין, שמרפה שרירים ומוזרקת לעור ולשריר שמתחתיה. היא פועלת באמצעות חסימה חלקית זמנית של הולכה עצבית אל השריר ובכך מפחיתה פעילות יתר שלו. העור מסביב לשרירים באזור המוזרק נהיה חלק יותר, והקמטים נעלמים/פוחתים ביעילות. ההשפעה של הבוטוקס הוא כ- 3-4 חודשים. חשוב לציין שהזרקות חוזרות באותו אזור לאורך זמן מפחיתות את ההזרקות הנדרשות ומרווחות את הזמנים בין זריקה לזריקה לפי  מחקרים אחרונים.

גם את רוצה לקבל מצח חלק ושיפור משמעותי בקמטים מצידי העיניים?

השאירי את פרטייך ואחזור אליך בהקדם

את הבוטוקס מזריקים בחלק העליון של הפנים, במצח, ביו הגבות ובצידי העיניים, בנקודות קבועות ובמינונים זעירים. השימוש המרכזי כיום הוא לטשטוש של קמטי הבעה בין המצח והגבות, להרמת גבות ולטשטוש של קמטים בצדיי העיניים. כמו כן, לאחרונה החלו להזריק את הבוטוקס בחלק התחתון של הפנים באינדיקציות מיוחדות.

מדובר בתרופה בטוחה ומאושרת לשימושים רבים ברפואה, כולל לתיקון חלק מסוגי הפזילות בעין בילדים, טיפול למיגרנה ועוד אינדקציות רפואיות. כמו תרופות אחרות גם הבוטוקס עלולה לגרום לתופעות לוואי המופיעות בחלק קטן מאוד של המטופלים. לרוב תופעות הלוואי כוללים: כאבים/רגישות באזור ההזרקה, אודם, שטפי דם קטנים או נפיחות קלה באזור ההזרקה וכולם חולפים במהרה תוך מספר שעות.

צניחה זמנית של העפעף העליון נחשבת לתופעה לוואי נדירה יחסית וגם היא חולפת תוך כ- 3-4 שבועות. בנוסף קיימות תופעות לוואי נדירות כמו טשטוש ראייה. מדובר כאמור בתופעות לא שכיחות ומינוריות שחולפות עם הזמן. ואולם, את הזריקות יש לבצע רק עם רופא בעל הסמכה לכך שמאחוריו הכשרה הולמת, ושיודע להזריק את הבוטוקס בצורה נכונה ובטוחה.

חשוב לדעת:

אסור להזריק בוטוקס בעת הריון והנקה, כשישנן מחלות כרוניות שמשפיעות על השרירים (כמו תסמונת למברט-איטון או מיאסתניה גרביס), אם ישנו זיהום באזור בו מתכוונים להזריק, וגם אם היו בעבר בעיות מסוימות לאחר הזרקת בוטוקס.

ההיערכות לטיפול כוללת גם צילומים של המטופלת ממספר מבטים, החתמה על טופס הסכמה, ומריחה של משחת אלחוש מקומית לפני ההזרקה עצמה.

התוצאות עצמן נראות לעין כעבור מספר ימים , החל מהיום ה4 להזרקה ( לא מיד שכן לא מדובר בחומר מילוי ). ההשפעה של הבוטוקס מחזיקה לתקופה של 3-4 חודשים.

לשיפור מראה קמטים והעלמתם בשליש העליון של הפנים הכולל מצח, בין הגבות, ובצידי העיניים, ד"ר דורינה מזריקה בוטליניום טוקסין, ולאחרונה בנוסף לבוטוקס והדיספורט המוכרים בארץ, הצטרף בוטליניום טוקסין, בשם קסאומין, שמקנה יתרונות נוספים לבוטוליניום טוקסין מעבר לאלו שהיו עד כה בארץ, ושלד"ר קלש ניסיון רב והבנה של המוצר בהיותה אחת המדריכות של החברה בישראל לרופאים.

דוגמאות לפני ואחרי:

לפני אחרי
לפני אחרי