רפואת עיניים ואסתטיקה נפגשות בקליניקת DC

בדרך כלל כשחושבים על רפואת עיניים ואסתטיקה מתייחסים אליהם כאל עולמות נפרדים. ואולם, בעבודתי בקליניקה ביוקנעם עילית אני מראה כיצד שני תחומים אלו, של להיראות טוב ולראות טוב, נפגשים ומחזקים זה את זה.

האמת היא שקיימים לא מעט קשרים וקווי דמיון בין אסתטיקה לרפואת עיניים, ואלו ניכרים היטב בעבודתי בקליניקה הפרטית ביוקנעם. למעשה, אסתטיקת העיניים הוא אחד התחומים בהם עוסקים רופאי עיניים, ובתחום הזה אני עוסקת במגוון טיפולים לא ניתוחיים המיועדים לשדרוג ושיפור מראה האזור שליד העיניים. למשל, מיצוק עפעפיים בטכנולוגיות מתקדמות שאינן לייזר, הזרקות בוטוקס לקמטים ליד העיניים, ומילוי של שקעים מתחת לעיניים.

מדובר בטיפולים המצטרפים לעוד מגוון טיפולים אסתטיים מוכרים לאזור הפנים והצוואר, למשל עיצוב והרמת לחיים, טשטוש ומילוי קמטים בהזרקות של חומצה היאלורונית, טיפולי אנטיאייג'ינג, הדגשת קו הלסת, מילוי נפחים ופיסול פנים, הסרת נגעים קטנים מהפנים ללא ניתוח, הצערת ומיצוק עוד הפנים, עיצוב השפתיים וכיוצא בזאת. כמו כן בקליניקה שלי אפשר לרכוש מוצרים רפואיים – קוסמטיים המקנים פתרונות לא ניתוחיים לשיפור חזות הפנים והעיניים, כגון טיפול בקמטוטים, פיגמנטציה, אי סדירות מתחת לעפעפיים וכדומה.

הסטנדרטים הגבוהים של רפואת העיניים מתבטאים בטיפולים האסתטיים

כיצד הגעתי לעולם האסתטיקה הרפואית

אני רופאה בכירה, מומחית ומנתחת ברפואת עיניים במרכז הרפואי פורייה. רופאה עצמאית שמקבלת במרפאתה מבוטחים של קופ"ח מכבי ורפואת עיניים פרטית. בין היתר אני נותנת טיפולים גם לתחלואות של העיניים המביאות לירידה באיכות ובחדות הראייה. ברפואת עיניים קיימים סטנדרטים גבוהים במיוחד של מקצועיות, דיוק מרבי, ובטיחות מקסימאלית בכל הקשור לאבחון ומתן הטיפול, בין אם מדובר בטיפול תרופתי, בפניה לניתוח או בהזרקות תוך עיניות.
על כן, השילוב של מומחיותי ועבודתי בתחום האסתטיקה והראיה הינו ייחודי, עם התמחות מקיפה של כל מה שנמצא בתוך העין ומחוצה לה, החל בראייה עצמה ועד למראה של אזור העיניים. זהו הייחוד והיתרון הגדול שלי בעולם האסתטיקה הרפואית: אני מתייחסת ועובדת בתחום האסתטי באותם סטנדרטים גבוהים שקיימים ברפואת העיניים, של מקצוענות ובטיחות מרבית, החל באזור שמסביב לעיניים ועד לצוואר והפנים.

אני מגיעה לענף מתוך היותי אומנית ובעלת עניין רב באסתטיקה עוד מגיל צעיר. מבחינתי מדובר במפגש יצירתי, מעשיר ומרתק בין עולם הרפואה לבין החוש האסתטי והאומנותי, דבר המאפשר לי לשלב בין עולמות נהדרים המחזקים ומעצימים את עבודתי.

למעשה עוד מהיותי ילדה חשתי משיכה אל ההיבט האסתטי והאומנותי של החיים, וכך גם הקפדתי לעצב את הקליניקה שלי לפרטי הפרטים ואני עוסקת עד היום באומנות בשעות הפנאי. באותו האופן גם הגעתי לעסוק בתחום אסתטיקת הפנים, שמבחינתי מהווה אומנות לכל דבר ומחייבת אותי להקפיד על כל פרט קטן כגדול. אחרי שעברתי לימודים אינטנסיביים, קורסים והשתלמויות בארץ ובעולם, התחלתי לעבוד בתחום מתוך אהבה רבה וכמובן שאני גם ממשיכה לעסוק ברפואת עיניים.

את ההתקדמות ברפואה והחתירה למצוינות מקצועית, אני חשה היטב לאורך לימודיי ובעודי נוטלת חלק בהשתלמויות וכנסים מקצועיים. את הכלים והידע המשכתי לפתח לאורך השנים במסגרת עבודתי בבתי חולים ברחבי הארץ. לבסוף הבחנתי שנוצר החזון לפתיחת קליניקה ייחודית המשלבת בין מרכז אסתטיקה ומרפאת עיניים, וכך הגעתי אל הקליניקה הפרטית שפתחתי ביוקנעם עילית.

מי מגיע אליי לקליניקה ביוקנעם עילית?

כאמור, הקליניקה משלבת בין רפואת עיניים וטיפולים אסתטיים. בתחום רפואת העיניים אני מקבלת מטופלים מכל הגילאים הנזקקים לטיפול עקב מגוון מחלות עיניים ובעיות ראייה. לדוגמא, אני מקבלת ילדים לצורך מעקב שגרתי כחלק מבדיקות טיפת חלב, מבוגרים המקבלים הזרקות תוך עיניות עבור מחלות רשתית, למשל ניוון מקולרי או סוכרת, ועוד. בתחום האסתטיקה הרפואית אני מקבלת בעיקר נשים, רובן בגיל שלושים ואילך, וגם גברים מגיעים בזכות הכרת האפשרויות הטיפוליות המגוונות.

חידושים מתקדמים בעולם האסתטיקה

עוד חידושים וטיפולים מתקדמים בקליניקה

לצד הסקין בוסטר, עוד דוגמא מצוינת של טכניקה חדשנית בעולם האסתטיקה, היא מילוי קמטים ונפחים באמצעות קנולה. מדובר בצינורית (לא מחט) שאיננה חדה בקצה ויש לה פתח בצד. בהליך הזה אני עושה כניסה אל העור עם מחט, מוציאה את המחט ומחדירה למקום את הקנולה לאזור ההזרקה של החומר. בעזרת השיטה הזאת מקטינים נפיחות, טראומה ושטפי דם ומפחיתים את הסיכון לפגיעות ברקמות חשובות.

עוד טיפול חדשני שבהחלט שווה לציין הוא הרמת ומיצוק עפעפיים נפולות עם מכשיר מתקדם שאינו לייזר. זהו מכשיר חשמלי שאני יכולה לעבוד איתו באופן בטוח ליד העיניים, וכמובן שבתור רופאת עיניים אני מקפידה שיהיה לי המכשור הכי בטוח לעבודה באזור הזה. בעזרת המכשיר אני יכולה גם לטשטש קמטים בלי הזרקות בצידי העיניים, באזור השפתיים ומתחת לעיניים, כאשר ניתן לשלב אותו שבועיים אחרי הזרקות בוטוקס. בנוסף, אני יכולה להסיר בעזרתו נגעים קטנים באזור העיניים, בלי ניתוח או תפרים, ולהסיר באופן פשוט ובתוצאות מעולות נגעי שומן צהובים בעור שנקראים קסנטלזמות באזור העפעפיים. יש לציין שהטיפול עם המכשיר נערך בהרדמה מקומית עם משחה מאלחשת.

לבסוף אספר על טיפול חדשני בקליניקה המחליף ניתוח – פיסול של האף בעזרת חומצה היאלורונית. זהו טיפול בטוח שנותן תוצאות טבעיות ויפות כמעט באופן מיידי, והוא כאמור מחליף ניתוח על כל המשתמע מכל מבחינת כאבים, אי נוחות ומשך תקופת ההחלמה.

יש לדעת שכיום מייצרים חומרים בסטנדרטים גבוהים מאוד בתעשיית האסתטיקה, תוך הקפדה על חומרים בטוחים שמקנים מראה טבעי ומאפשרים עבודה בטוחה ונוחה. בקליניקה אני עובדת עם מיטב המוצרים של היצרניות המובילות בעולם, ללא פשרות בנושא. כאמור, אני מבצעת טיפולים מקובלים בעולם האסתטיקה הרפואית לפנים ולצוואר, ביניהם עיצוב של השפתיים, קו הסנטר והלחיים, מילוי וטשטוש קמטים, מילוי נפחים בפנים וכיוצא בזאת.

לצד טיפולים אלו ישנם טיפולי חדשניים ומתקדמים, ואחד הבולטים שבהם שנהנה מפופולאריות גוברת בעת האחרונה, הוא הסקין בוסטר. מדובר בטיפול שנועד לשפר צלקות אקנה, קמטוטים ואי סדירות בעור, לשפר את לחות העור ולהקנות לעור מראה רענן, צעיר וזוהר יותר. יש לסקין בסוטר כמה יתרונות חשובים ואחד מהם הוא ההשפעה החיובית ארוכת הטווח שלו. הוא מעודד את הייצור של מרכיבים חיוניים בעור, כמו הקלוגן, ומסיבה זו הוא נחשב לטיפול אנטיאייג'ינג המאט את תהליכי ההזדקנות הטבעיים של העור. חשוב לציין שאת הסקין בוסטר ניתן לעשות לא רק בפנים אלא גם באזור המחשוף, בצוואר ובגב כפות הידיים על מנת לשפר את המראה של אזורים אלו.

לפרטים נוספים ועדכונים חמים אני מזמינה אתכם להיכנס לעמוד הפייסבוק שלי.

מענה רפואי גם לבעיות עיניים

כפי שאמרתי, אני מאבחנת ומטפלת במחלות עיניים ובעיות ראייה בקליניקה, כמו גם במרכזים רפואיים ציבוריים ובקופות החולים. כעת אדגיש בעיקר את המענה לאנשים הסובלים מבעיות ברשתית ונזקקים להזרקות תוך עיניות. אלו הזרקות שאני עושה בקליניקה הניתנות לכמה מחלות המובילות לפגיעה ברשתית, כמו ניוון מקולרי, סוכרת וחסימה של ורידי הרשתית.

במצבים אלו, אחד הקשיים הוא שלרוב צריך לעבור הזרקות אחת לחודש לאורך שלושה חודשים, וגם לעשות צילום ובדיקת חוזרת אצל רופא עיניים, ולאחר מכן בדרך כלל חוזרים על סדרת הזריקות למשך שנים ארוכות. מכיוון שקיים צורך מיידי בביצוע הזרקות כדי למנוע החמרה בראייה ולשפר את מצבה, נוצר עומס על מערך הבריאות הציבורי, מפני שאין רופאים רבים האמונים על ביצוע ההזרקות ומסיבות נוספות. כפועל יוצא מכך המטופלים ניצבים בפני תהליך ממושך מאוד עם בירוקרטיה רפואית מטרידה ומספר שלבים, וזאת דווקא כאשר לזמן יש השלכות משמעותיות על איכות הראייה.

לעומת זאת, בשנים האחרונות ישנה התקדמות משמעותית ביכולת שלנו למנוע עיוורון עקב מחלות רשתית שכיחות, כפי שהזכרתי לעיל, אך שוב – ההצלחה בכך תלויה בקבלת אבחון וטיפול בזמן. מסיבה זו אני מקפידה על זמינות גבוהה במיוחד להזרקות תוך עיניות בקליניקה, כי אני יודעת היטב שעיכובים עלולים לפגוע בתוצאות ובשימור הראייה.

העקרונות המנחים את עבודתי

העיקרון הראשון שמנחה את כל עבודתי הוא הבטיחות, תוך שמירה על המראה והקו הטבעי של המטופל/ת, כלומר ליצור שינויים הדרגתיים ולהשתמש בכמויות מתונות. כאשר אנו נפגשים בפעם הראשונה אני שואלת את המטופלת מה הייתה מעוניינת לשפר במראה הפנים שלה, ומפרטת לגבי האפשרויות הטיפוליות, המכשור, התכשירים הקוסמטיים וחומרי המילוי שעימם אני עובדת. אני רואה חשיבות גדולה במתן הסברים מפורטים לגבי כל שלבי האבחון והטיפול תוך יצירת מתאם ציפיות גבוה עם המטופל/ת. אני מאמינה ויודעת כי שיתוף בתהליך מביא להפחתה של חששות, להבנה טובה יותר של התהליך הטיפולי, וגם לשביעות רצון יותר גדולה ושלמה. יש לציין שבימינו קיים ארגז נרחב של כלים וטיפולים להזדקנות העור, מה שמאפשר להשיג הצערה של המראה ותוצאות מעולות בלי ניתוח.

בנוסף, אני מאמינה שבתחום הטיפולים האסתטיים יש משקל מכריע לאמינות ויושרה, ולכן תמיד אמליץ רק על הטיפולים שיכולים להיטיב ולשפר את המראה בהתאם לניסיוני המקצועי. כאמור, ישנו מקום נכבד ומשמעותי לשיתוף המטופלת מפני שהתהליך מבוסס בעיקרו על בקשותיה ורצונותיה, ואני כאן על מנת לסייע בהשגה של התוצאות הרצויות ברמה הגבוהה ביותר של מקצועיות.

מעבר לכך הדיוק והבטיחות תמיד עומדים לנגד עיניי, הן בטיפולים האסתטיים והן ברפואת העיניים. במילים אחרות, אני מקפידה על נהלי הבטיחות המחמירים ביותר בטיפולים האסתטיים, בדיוק כפי שאני מקפידה עליהם בהזרקות תוך עיניות או בכל טיפול עיניים אחר.

מכאן גם אפשר להבין שהמוטו שלי: "לראות ולהיראות מצוין" – הוא לא סתם סיסמא אלא בהחלט ניכר בכל פרט בעבודתי ובקליניקה.